reklama

Laughter Yoga – Jóga smiechu.

Niekto by mohol namietať, že len blázon sa smeje len tak bez  príčiny. Smiech bez zjavného dôvodu sa javí na prvý pohľad ako niečo nemiestne. To určite neplatí pre ľudí, cvičiacich Jogou smiechu. Asi pred rokom som videl v televízii krátky spot v ktorom sa skupina väzňov smiala ako o závod. Tlieskali a robili divné pohyby.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Na moje prekvapenie moderátor vyhlásil, že sa jedná o jogu. Zdalo sa mi to čudné, no napriek tomu to pritiahlo moju pozornosť. Prečítal som zopár článkov a štúdii. Niektoré zdroje uvádzali, že malé dieťa má kapacitu sa smiať 300 až 400 krát za deň, pričom priemerný zdravý dospelý len asi 15 krát za deň. To mi teda zamrzol úsmev na tvári, lebo už dávno si nepamätám dobu kedy som sa smial 15 krát za deň. Zjavne som spadol medzi tých nešťastníkov, ktorí zabudli na svoju schopnosť sa smiať. Uvedomil som si, že beriem seba aj okolitý svet až príliš vážne. Asi to bol hlavný dôvod prečo som sa nechal nakaziť touto jogou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zakladateľom tohto netradičného smeru jogy je Dr. Madan Kataria z Indie. V roku 1995 začal v parku v Mumbai kombinovať tradičné dýchacie techniky so špeciálnymi cvikmi podporujúcimi smiech a detskú hravosť. Výsledkom bol zdravý a nákazlivý smiech. Títo atypickí jogíni vo svojom smiechu neboli závislí na vonkajších podnetoch ako napríklad vtip, alebo humor. Smiali sa len tak bez príčiny ako malé deti - lebo sa im chce. Sloboda. Je zaujímavé, že naše telo nerozozná rozdiel, či bol smiech vyvolaný kombináciou cvičení, alebo vonkajšou humornou situáciou. Blahodarný efekt sa dostaví v oboch prípadoch. Stresovaný človek západného typu sa potom môže cítiť zrelaxovaný a plný energie. Organizmus uverí tomu, že je šťastný. Sám si vyprodukuje endorfíny a iné prirodzené opiáty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pripadá mi to ako dobrá alternatíva voči vysedávaniu v krčme, alebo pri televízii. Tu napríklad môžem uveriť tomu, že hlavnou správou dňa je prevrátený kamión so sliepkami. Inokedy zasa zistím, že partička politikov svojím neutuchajúcim pracovným nasadením v prospech nás všetkých nabúrala štátny rozpočet. To mi vyvoláva nesmelý úsmev na tvári, ale nie je to vždy zaručené. Preto som sa radšej rozhodol cvičiť Jogu smiechu.

Miroslav Smolíček

Miroslav Smolíček

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rozhodol som sa týmto spôsobom prezentovať svoje názory a postoje, lebo si myslím, že je to vhodný spôsob ako nebyť číslo v dave. Aj malý pohyb smerom ku slobode je dobrý.Kontakt: www.laughasonebody.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu